Skocz do zawartości


Zdjęcie

Różnice między treningiem a treningiem

Układ nerwowy masa

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 KoviMatsu

KoviMatsu

    Redaktor Street Workout

  • Members
  • Pip
  • 10 postów
  • LocationSzczecin

Napisano 05 October 2015 - 15:23 PM

Ćwiczenia ćwiczeniami, treningi treningami, ale zanim zaczniemy uczyć się figury, robić set tudzież inną aktywność zadajmy sobie proste pytanko 'Po co to robię?''

Chciałbym poruszyć temat treningu mięśniowego jak i nerwowego. Jak wiadomo są ćwiczenia wymagające większego skupienia, a są ćwiczenia które zamiast tego

potrzebują chamskiej pary i wytrzymałości.

 

Przykładem jest stanie na rękach, jest to element statyczny wymagający równowagi i koordynacji. Ciało musi myśleć nad utrzymaniem nieprzeciętnej

dla siebie pozycji, a dodatkowo wykorzystać przy tym siłę by w ogóle stać na rękach.

Jest to przykład ćwiczenia na układ nerwowy. Trenując często ten element nabieramy wprawy, gdyż nasze komórki nerwowe z biegiem czasu rozpoznają tą pozycję i sprawniej komunikują się

ze sobą. Po krótszym lub dłuższym okresie czasu będzie to dla nich znajomy impuls i wykorzystywać go będą dużo wydajniej niż na początku pozwalając nam na stabilny balans.

 

Ryan-Hurst-One-Arm-Handstand.png

 

Przykładem treningu mięśniowego są dipy(pompki szwedzkie, pompki na poręczach), które wbrew pozorom są ćwiczeniem zaawansowanym, dźwigamy tu cały ciężar ciała.

Jednakże nie musimy tutaj kłopotać się myśleniem o upadku, utrzymaniu balansu, równowagi lub oczekiwaniu pomocy ze strony innych mięśni. To ćwiczenie również korzysta

 z dużego obszaru mięśniowego, ale stabilnie, dzięki czemu seria może być wydajniejsza dla poszczególnej partii mięśniowej.

 

giphy.gif

 

Jaka jest więc różnica? Jeśli celujemy w daną umiejętność, powinniśmy wykonywać trening perfekcyjnie co wiąże się z wypoczynkiem i gotowością.

Układ nerwowy regeneruje się szybciej niż mięśnie, ale musi być w pełni sił by sprostać naszym wyzwaniom. Trening może być codziennie, stałe pory i długie odpoczynki między seriami.

Zależy nam na perfekcji pozycji, nie na zajechaniu. Jak nauczysz ciało, taki ono da odzew.

 

Natomiast jeśli naszym celem jest masa mięśniowa, to wymogiem jest dać sobie popalić na ćwiczeniach nie wymagających od nas zbyt dużej dawki skupienia. Tutaj chodzi o wykończenie

mięśnia, zużycie całej energii chemicznej, daniu mu impulsu na który zareaguje on ''Oj, nie mam energii, mój zbiornik jest za mały, trzeba go zwiększyć'', i tak następuje proces rozrostu

 gdzie naszą rolą jest łatanie mikrourazów za pomocą białka w pożywieniu (bez przesady z odżywkami, po prostu dobry, przyswajalny posiłek). Odwrotnie jak w nerwowym tutaj trening

 robimy rzadziej, ale zajeżdżamy się, przykręcamy śrubę, wystarczą 2-3 serie, by dać mięśniom popalić :)



Polecamy

Polecamy
  • Advert





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Układ nerwowy, masa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych